Openbare orde en veiligheid | |||||
Wat willen we bereiken? | Wat gaan we daarvoor doen? | T1 | T2 | ||
---|---|---|---|---|---|
1. Veiligheidshulp- structuren zijn alert en effectief. | 1.1 Borger-Odoorn vervult een zichtbare rol in de veiligheidshulpstructuren, zowel lokaal als regionaal/landelijk. | ||||
2. Sterk veiligheids-bewustzijn binnen de gemeenschap Borger-Odoorn en de interne organisatie. | 2.1 Voor medewerkers: minimaal één keer per jaar bewustwordingsbijeenkomst Regionaal Informatie en Expertisecentrum organiseren. | ||||
2.2 OOV voert kennismakingsgesprek met nieuwe bestuurders en veiligheidsrelevante nieuwe medewerkers m.b.t. thema’s ondermijning en VPT. | |||||
3. Op veiligheidsbelang toegesneden vergunningverlening, subsidieverlening en handhaving. | 3.1 We gaan het in 2020 vastgestelde Bibob-beleid (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen openbaar bestuur) verder uitrollen naar de praktijk in de rest van de organisatie en hen daarbij ondersteunen en adviseren als back-officetaak. | ||||
3.2 Borgen OOV in vergunningen-, toezicht- en handhavingsbeleid door actieve samenwerking met andere clusters. | |||||
3.3 Sturen op balans handhaving Corona en overige regelgeving. | |||||
Toelichting |
---|
2.1 De corona-lockdown en de ook de raad bekende achterblijvende formatie OOV hebben hierbij in de weg gestaan. Naar verwachting kan met de formatieuitbreiding OOV in 2022 het doel dan alsnog ter hand worden genomen. |
3.1 De corona-lockdown en de ook de raad bekende achterblijvende formatie OOV hebben hierbij in de weg gestaan. Naar verwachting kan met de formatieuitbreiding OOV in 2022 het doel dan alsnog ter hand worden genomen. |
3.2 Doorgaand proces. De corona lockdown zet dit wel onder druk, omdat we bij het werken aan deze doelstelling het juist veel moeten hebben van persoonlijke en informele contacten. |